søndag 22. mai 2011

Klargjøring av utstilling

Fra parken på Gimle gård. Foto: Anne-Lise Stangenes


I dag har jeg vært på Agder Naturmuseum og Botaniske Hage (Gimle gård), der jeg har klargjort utstillingen til BioFoto Sørlandet, sammen med styrerepresentanter og medlemmer...



Gimle gård er ei perle like utenfor sentrum av Kristiansand, der vi både har våre medlemsmøter, og som vi nå også har vår nye utstilling i. Parken utenfor er et skue i seg selv, og er svært fotogen til alle årstider.



Et teppe av hvitveis. Foto: Anne-Lise Stangenes





Lys og skygge Foto: Anne-Lise Stangenes




Jeg hadde denne gang fremkalt og rammet inn tre fotografier, hvorav jeg skulle stille ut to. Etter nøye vurdering ift. hensikt og mål, falt jeg ned på de to som nå henger i utstillingslokalet. Et stort og høyloftet rom i andre etasje i hvitt og brunt, der veggene er hvite og de kraftige bjelkene er brune. Egne "vegger" i grått og sølv til selve utstillingsbildene er satt opp, og når også lyset kommer på plass i løpet av uka, er det et utrolig flott rom til utstillinger! Jeg synes vi i BioFoto Sørlandet er ordentlig heldige som får innvie lokalet med våre naturfotografier, og selve utstillingen inneholder flotte naturfotografier fra både fugle-, dyre-, og planteriket! :-)

Joda, så der stilte jeg altså opp kl. 12.00, og halvannen time senere var alt på plass. Hvis du klikker HER kan du se oss in action!

Hvilke to fotografier jeg falt ned på av DISSE tre?

Jo, det ble nr. 1 og nr. 2 ovenfra og ned.


Utstillingen er forresten åpen frem til 12. juni slik:

Mandag stengt
Tirsdag - fredag kl. 10.00 - 15.00
Lørdag stengt
Søndag 12.00 - 16.00


Kan du tenke deg å besøke den?

8 kommentarer:

  1. Flotte bilder Anne-Lise :) lykke til med utstillingen

    SvarSlett
  2. Takk, og på vegne av lokallaget: takk! :-)

    SvarSlett
  3. Og på vei til utstillingen tar du nye flotte bilder! He,he, er så bra jobbet. Lykke til ! Og bra valg av bilder til utstillingen:)

    SvarSlett
  4. Kremt. Må innrømme at disse bildene ble tatt da vi tok ned vår forrige utstilling før påske i april, men det er like vakkert i parken nå! ;-) Tusen takk, Elin! Både for kommentar og ros! Ha en fortsatt herlig mandag!

    SvarSlett
  5. Flotte bilde av hvitveisen! Lykke til med utstillingen!

    Mvh Leiv Arne

    SvarSlett
  6. lykke til Anne-Lise, flotte serie!

    SvarSlett
  7. Lykke til med utstillingen, skulle gjerne vært der og sett.

    SvarSlett
  8. Takker for det, Leiv Arne, Dirk og Eli! Ja, dersom du er på disse kanter, Eli, sånn helt plutselig... :-) så er du hjertelig velkommen! Da anbefaler jeg søndag førstkommende mellom kl. 12.00 - 16.00. Da er det museets dag, og det vil yre av mennesker på museets område. Jeg håper mange finner veien opp i andre etasje den dagen! :-)

    SvarSlett