tirsdag 17. mai 2011

Vår nasjonale skattekiste...


Foto: Anne-Lise Stangenes


Mens mange andre gikk gnagsår på seg i 17. mai-togene rundt i landet, var jeg så heldig å tilbringe dagen til skogs. Bort fra musikkorps, hurra-rop, bunader og harde slipsknuter, til fuglekvitter, raslende bjørkeløv, sildrende bekker, sval vind, humlesurr og stillhet. Et lite stykke norsk natur på årets nasjonaldag, krypende på knærne, klatrende på fjell...

GRATULERER MED DAGEN!



























































Som du ser har jeg hatt en deilig dag, med mange små og betydningsfulle opplevelser av selve livet i vår vakre natur! Vår nasjonale skattekiste!




8 kommentarer:

  1. Så deilig en dag da søstra mi! :)
    Og, som alltid, knallfine bilder!
    Vi har også hatt en flott dag, og korps og barnetog er helt topp, i mine ører.:)

    Ble det soloppgang på deg da?

    SvarSlett
  2. Ja, hadde en herlig dag på skauen! :-) Ble en del skyer ei stund, så da fikk jeg kjølt meg ned. Tok ikke sjansen på et bad... ;-)

    Kjempekoselig med bilde av dere på e-post! Dere er så fine i bunad! :-) Barnetog og korps er helt topp det, men i år valgte jeg naturen! :-)

    SvarSlett
  3. Holder med deg der gitt... hadde jeg ikke hatt "kids" så tror jeg hadde gjort som deg ;)
    Flotte fotos :)

    SvarSlett
  4. Når "kidsa" blir voksne and so on... Som lærer går jeg ofte i tog da, men i år valgte jeg annerledes! Var deilig på skauen! Tusen takk, Håvard! Håper du hadde en fin-fin dag sammen med dine! :-)

    SvarSlett
  5. Wow! Ja, vi elsker dette landet!

    SvarSlett
  6. Det er flott på skauen 17.mai og, har gjort det noen ganger selv også, men i år ble det feiring i by´n. Flotte bilder forøvrig, jeg har jo sansen for forglemmegei. Og det øverste innsektsbildet var veldig stilig.

    SvarSlett
  7. Stilige makrobilder Anne Lise. Mange fine, men jeg likte særlig det første!

    SvarSlett
  8. Ein litt uvanlig 17 mai feiring Anne Lise, men sikkert heilt toppers. Kjempefine bilder som vanlig.

    SvarSlett