Da jeg opprettet denne bloggen, den 14. november 2010, gjorde jeg det som en av oppgavene i studiet jeg nettopp er ferdig med; Lese- og Skriverollen med Web 2.0.
Nå har sensuren ift. studiet falt, og jeg har fått resultatet...
Nå tror du kanskje at du får vite hvilken karakter jeg fikk, men det offentliggjør jeg ikke her i bloggen. Jeg nøyer meg med å fortelle at jeg smiler fra øre til øre, og at jeg er veldig godt fornøyd. Jeg feirer til og med med "en lille en", og det på en helt vanlig onsdag - i en helt vanlig uke! :-)
Akkurat NÅ føler jeg meg akkurat som den nerden jeg faktisk er. Interessert i et hav av kulturelle ting; kultur, historie, geografi, samfunnsfag, bøker, DATA og FOTOGRAFERING m.m! Kan vel knapt bli mer nerdete enn det, og nettopp pga. mine interesser er studiet midt i blinken for meg! ;-)
Vel, det har virkelig vært et interessant og lærerikt studie, og jeg må innrømme at jeg har hatt tendenser til abstinens etter at eksamensoppgaven ble levert inn. Plutselig var det ikke lenger noen nye leksjoner som dumpet ned til meg inne på læringsplattformen It`s Learning hver tirsdag... Ingen nye utfordringer ift. sosiale medier og bruken av disse...
Joda, selvfølgelig kan jeg oppsøke ulike websider på Internett, og lære meg enda flere redskaper som jeg kan bruke i jobben min, men jeg er nok av typen som trenger å ha noe å strekke meg mot. Det å underveis skulle både lære og prestere noe som ga en karakter, motiverte meg! Når jeg i tillegg fikk mulighet til å bruke studiet og det jeg lærte i jobben min som lærer, føltes DET som en ekstra gevinst, og jeg lærte enda mer! Men selvfølgelig - jeg lærer meg nye digitale redskaper uten at jeg får karakterer for det også.
En av oppgavene i studiet var f.eks. å lage en Wiki (noe lignende av det du sikkert har sett og brukt på Wikipedia), og den ble gjennomført i samarbeid med to lærere ved en annen skole her i byen, og alle våre elever. HER kan du se resultatet, og lese hvordan vi jobbet med den.
En annen karaktergivende innlevering gikk på å lage et undervisningsopplegg om "Skikk og Bruk på Internett" med refleksjonsdel.
Eksamensoppgaven besto av to ulike oppgaver, der vi skulle velge en av dem. Den jeg valgte bærer tittelen "Digital Kompetanse i skolen", der jeg valgte å belyse dette i hele skoleløpet.
Hvilke delkarakterer jeg har fått vet jeg pr. skrivende stund ikke, men siden jeg er en nysgjerrig sjel, som gjerne vil vite hva som var bra og hva jeg kunne gjort enda bedre, så har jeg sendt inn en forespørsel om akkurat det. Om jeg får det, vet jeg ennå ikke, men jeg håper jo på det! :-)
Dette studiet består av fire moduler, og jeg har nå bestått fjerde modul - med glans!
....og bloggen - den kommer jeg selvfølgelig til å fortsette med, mens jeg venter på at karakterutskriften skal havne i postkassa, og enda lenger enn det også...
Foto og red: A-LS |
Da jeg opprettet denne bloggen, den 14. november 2010, gjorde jeg det som en av oppgavene i studiet jeg nettopp er ferdig med; Lese- og Skriverollen med Web 2.0.
Nå har sensuren ift. studiet falt, og jeg har fått resultatet...
Nå tror du kanskje at du får vite hvilken karakter jeg fikk, men det offentliggjør jeg ikke her i bloggen. Jeg nøyer meg med å fortelle at jeg smiler fra øre til øre, og at jeg er veldig godt fornøyd. Jeg feirer til og med med "en lille en", og det på en helt vanlig onsdag - i en helt vanlig uke! :-)
Akkurat NÅ føler jeg meg akkurat som den nerden jeg faktisk er. Interessert i et hav av kulturelle ting; kultur, historie, geografi, samfunnsfag, bøker, DATA og FOTOGRAFERING m.m! Kan vel knapt bli mer nerdete enn det, og nettopp pga. mine interesser er studiet midt i blinken for meg! ;-)
In action ved Jökulsarlon på Island. Foto: Gry F. Molland |
Vel, det har virkelig vært et interessant og lærerikt studie, og jeg må innrømme at jeg har hatt tendenser til abstinens etter at eksamensoppgaven ble levert inn. Plutselig var det ikke lenger noen nye leksjoner som dumpet ned til meg inne på læringsplattformen It`s Learning hver tirsdag... Ingen nye utfordringer ift. sosiale medier og bruken av disse...
Joda, selvfølgelig kan jeg oppsøke ulike websider på Internett, og lære meg enda flere redskaper som jeg kan bruke i jobben min, men jeg er nok av typen som trenger å ha noe å strekke meg mot. Det å underveis skulle både lære og prestere noe som ga en karakter, motiverte meg! Når jeg i tillegg fikk mulighet til å bruke studiet og det jeg lærte i jobben min som lærer, føltes DET som en ekstra gevinst, og jeg lærte enda mer! Men selvfølgelig - jeg lærer meg nye digitale redskaper uten at jeg får karakterer for det også.
En av oppgavene i studiet var f.eks. å lage en Wiki (noe lignende av det du sikkert har sett og brukt på Wikipedia), og den ble gjennomført i samarbeid med to lærere ved en annen skole her i byen, og alle våre elever. HER kan du se resultatet, og lese hvordan vi jobbet med den.
En annen karaktergivende innlevering gikk på å lage et undervisningsopplegg om "Skikk og Bruk på Internett" med refleksjonsdel.
Eksamensoppgaven besto av to ulike oppgaver, der vi skulle velge en av dem. Den jeg valgte bærer tittelen "Digital Kompetanse i skolen", der jeg valgte å belyse dette i hele skoleløpet.
Hvilke delkarakterer jeg har fått vet jeg pr. skrivende stund ikke, men siden jeg er en nysgjerrig sjel, som gjerne vil vite hva som var bra og hva jeg kunne gjort enda bedre, så har jeg sendt inn en forespørsel om akkurat det. Om jeg får det, vet jeg ennå ikke, men jeg håper jo på det! :-)
Dette studiet består av fire moduler, og jeg har nå bestått fjerde modul - med glans!
....og bloggen - den kommer jeg selvfølgelig til å fortsette med, mens jeg venter på at karakterutskriften skal havne i postkassa, og enda lenger enn det også...
Hipp hipp!!
SvarSlettSkal jeg røpe karakteren her kanskje?? :)
Stolt av den nerdete søstra mi jeg! <3
Gratulerer, Annelise!
SvarSlettNope! Du skal ikke det, tenk, lillesøstra mi! ;) Tusen takk, forresten! :-)) Ja, både til deg, Gry, og til deg, Magne! :-)
SvarSlett